1. #1
    suhu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19.Eylül.2008
    Yaş
    38
    Mesajlar
    2



    Efasane ve destanlar 1.el kaynak sayılabilirmi ? ÇÜnkü eski dönemlerden kalmıştır.Ancak Rivayet edenler ise bize ulaşmamış.Bazı tevatürler ilave olmuştur.O zaman 2.el kaynak durumuna girer mi?



  2. #2
    raltar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22.Ağustos.2007
    Yaş
    47
    Mesajlar
    734

    Alıntı suhu Nickli Üyeden Alıntı
    Efasane ve destanlar 1.el kaynak sayılabilirmi ? ÇÜnkü eski dönemlerden kalmıştır.Ancak Rivayet edenler ise bize ulaşmamış.Bazı tevatürler ilave olmuştur.O zaman 2.el kaynak durumuna girer mi?
    Efsaneler ve destanlar 1.el kaynak olma özelliğinde olmakla beraber,ilmi tenkit süzgecinden geçirilmeden kullanılamaz.Çünkü bu kaynaklar içerisindeki tarihi gerçekler, abartılar ve olağanüstü anlatımlardan ancak ilmi tenkit yolu ile ayıklanabilir.
    Başlıgıg yükündürtümüz,tizligig sökürtümüz / Başlıya başeğdirdik,dizliye diz çöktürdük.

  3. #3
    Gökizgi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09.Şubat.2008
    Mesajlar
    107

    Efsane ve destanları hangi özelliklerinden dolayı "birinci elden kaynaklar" sınıfına dahil ediyorsunuz?

  4. #4
    raltar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22.Ağustos.2007
    Yaş
    47
    Mesajlar
    734

    Alıntı Harut Nickli Üyeden Alıntı
    Efsane ve destanları hangi özelliklerinden dolayı "birinci elden kaynaklar" sınıfına dahil ediyorsunuz?
    Milletlerin tarihindeki derin ve büyük hadiseleri(Tarihi olayları) bünyesinde barındırmasından dolayı birinci elden kaynaklar arasında olmasını kabul ediyorum.
    Başlıgıg yükündürtümüz,tizligig sökürtümüz / Başlıya başeğdirdik,dizliye diz çöktürdük.

  5. #5
    Gökizgi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09.Şubat.2008
    Mesajlar
    107

    Bir tarihi malzemenin "ana kaynak" sayılabilmesi için devrinde vücuda getirilmiş olması şartı aranır. Bu gruba giren malzemelere ANA KAYNAK denir.

    Bir tarihi malzeme devrine yakın bir zamanda ve devrinin kaynaklarından faydalanılarak yani ana kaynaktan yararlanılarak meydana getirilmişse bu tür malzemelere BİRİNCİ ELDEN KAYNAK denilir.

    ANA KAYNAK ile birlikte BİRİNCİ ELDEN KAYNAK da günümüze ulaşmamışsa ve BİRİNCİ ELDEN KAYNAKtan yararlanılarak meydana getirildiğini bildiğimiz malzemelere de İKİNCİ ELDEN KAYNAK denilmektedir.

    [bak. Zeki Velidi Togan, Tarihte Usul; Mübahat S. Kütükoğlu, Tarih Araştırmalarında Usul]

    Bu bilgiler çerçevesinde beni aydınlatabilirseniz minnettar olurum.

  6. #6
    raltar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22.Ağustos.2007
    Yaş
    47
    Mesajlar
    734


    Destanların (Öncelikle Türk destanları) sözlü kaynak olarak tarihi olayların devrinde ortaya çıkmış olmasından yola çıkarak Ana kaynak,yazıya geçirildiği dönemden itibarende 1.elden kaynak sayılması gerekir.
    Başlıgıg yükündürtümüz,tizligig sökürtümüz / Başlıya başeğdirdik,dizliye diz çöktürdük.

  7. #7
    kamilG - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    21.Haziran.2009
    Yaş
    36
    Mesajlar
    5

    Birinci elden kaynaktır ve aynı zamanda sözlü kaynaktır.
    Nesilden nesile aktarılarak gelmesi durumu içindeki bilgileri güvenilir olmasını etkiler. yoksa onun birinci el yada ikinci el olmasını etkilemez.
    Birinci el olması için o dönemden kalması gereklidir. destanları bugün uydurmadığımıza göre(yakın zamanda uydurulmuş ise ben bilmiyorum)
    hata onu yazılı kaynak gibi düşünmekte yazılı kaynağın bir yazarı olmak zorundadır. destanların yazarı kimdir?

Bu Konu için Etiketler

RSS RSS 2.0 XML MAP HTML SiteMap

Giriş