sahraay kullanıcısının son içeriği

  1. S

    önemli bir sorum var,lütfen bakar mısınız?(acil)

    I.Millet mektepleri II.Azınlık okulları III.Medrese yukarıdaki eğitim kurumlarından hangileri farklı programlarda öğrenim yapılmasını önlemek amacıyla kapatılmıştır? cvp 23, rica etsem açıklarmısınız,farklı programlardan dolayı sadece medreseler kapatılmadı mı?
  2. S

    Cizye vergisi ile ilgili bir soru

    Cizye vergisi Tanzimat Fermanı'ylamı,Islahat Fermanıylamı kaldırılmıştır? soru bankalarında genelde Islahat Fermanı olarak çıkıyor,fakat dershane hocalarımız Tanzimat'ta kaldırıldığını söylüyor,kesin bilgi sahibi olan arkadaşlar bir açıklama getirebilirmi?
  3. S

    Osmanlı Devleti 17.yy'la ilgili test sorusu

    XVII.yy'da Osmanlı Devleti'nde; I)yönetim II)maliye III)askeri alanlardan hangisinde ıslahat yapıldığı söylenemez? cevap yalnız I)yönetim burda neden yönetimde dahil olmuyor,ekber ve erşet sistemide yönetimle ilgili deilmidir?
  4. S

    Madeni Parayı İlk Kullanan Türk Devleti Hangisidir?

    Parayı ilk kullanan Türk devleti Türkişler değil GÖKTÜRKLER olarak değiştiği doğru bir bilgi mi acaba?
  5. S

    Osmanlı 2 Test Sorusu (Yardım)

    1-Aşağıdakilerden hangisi Osmanlı ordusunun bozulma nedenleri arasında yer almaz? a-Devşirme sisteminin kurallarına uyulmaması b-Tımar sisteminin bozulması c-Dirliklerde tımarlı sipahilerin yetiştirilmesinin ihmal edilmesi d-Donanmaya denizcilikle ilgili olmayanların alınması e-Avusturya ve...
  6. S

    II.Mahmut Dönemi 1 Test Sorusu

    II.MAHMUT döneminde yapılan; 1-Valilere bağlı redif birliklerinin kurulması, 2-Posta teşkilatının kurulması, 3-İlköğretimin zorunlu hale gelmesi reformlardan hangileri doğrudan devlet otoritesini güçlendirmeye yönelik bir uygulama olduğu söylenemez? a-yalnız 1 b-yalnız 2 c-yalnız 3 d-1...
  7. S

    kpss tarih konu kapsamı?

    merhaba,ben önlisans olarak kpssye hazırlanıyorum,kpss osmanlı dönemi hangi konuları kapsıyor acaba?duraklama gerileme dağılma dönemlerini kapsıyormu?
  8. S

    Sancağa Gönderilme Usulü (Yardım)

    merhaba...Osmanlı Devletinde şehzadelerin sancağa gönderilme geleneğini kaldırarak kafes sistemini getiren padişah I.AHMET die not aldırdı hocalarımız,ama bazı kaynaklarda III.MEHMET olarak geçiyor.. Bunun doğrusu nedir acaba?
Geri
Üst